Kā izvēlēties ziemas riepas?
Piedāvājumu ir daudz un cenu spektrs ir plašs, tāpēc šis ir jautājums, kas nomoka ne vienu vien Latvijas autovadītāju - jo īpaši iestājoties ziemai.
Ar radzēm vai bez? Cietākas vai mīkstākas?
Ja vismaz 90% gadījumu būsiet Rīgas, Ventspils vai Talsu pusē (Kurzemē tradicionāli ir siltāks) braucējs, varat izvēlēties arī ne tās pašas mīkstākā gumijas sastāva riepas.
Taču, ja plānojat apmēram 20 -30 % braukt ārpus lielajām pilsētām, kur sniega sega varētu būt ne vienmēr notīrīta līdz asfaltam - vajadzētu jau mīkstāka gumijas sastāva riepas ar smalkāk "sagrieztu" protektoru vai varbūt pat riepas ar radzēm.
Uz asfalta nestabilitāti un nodilšanu varēsiet kompensēt ar braukšanas ātruma samazināšanu un mazāk dinamisku līkumu un pagriezienu izbraukšanu, "maigāku" bremzēšanu. Ja plānojat 30% un vairāk braukt pa ne tiem lielākajiem Latvijas ceļiem, vēlamas riepas ar radzēm, jo uz apledojušiem ceļiem tas, ko radze "atstrādās" pasažieru drošībai, noteikti būs vērtīgāks nekā šāds tāds diskomforts (sliktāka saķere uz asfalta, bruģa un paaugstināts troksnis).
Lai izvēlētos zīmolu, jau tagad ir nedaudz jāpatērē laiks, izpētot ziemas riepu testus - gan jaunākos, gan iepriekšējo gadu.
Kāds būtu vēlamais protektora dziļums?
Latvijas standarti nosaka, ka M+S riepai protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 4mm. Bet tā ir tikai formālā puse.
Pajautājiet sev - vai protektora milimetri ir vajadzīgi tehniskās apskates protokolam vai jūsu drošībai? Atbildiet sev, un saskaņā ar atbildi, izvēlieties ar kādām riepām braukt šoziem.
Pēc riepu montāžas vai "veco" riteņu uzlikšanas uz automašīnas jau nākamajā dienā vēlams pārbaudīt spiedienu riepās. Ja tas ir nokrities kādā no riepām – piepumpējiet tās saskaņā ar ražotāja norādījumiem. Ja ir kārtībā, tad turpmāk pārbaudiet riepu spiedienu reizi 2 nedēļās.
Izpildiet rūpnīcas izgatavotājas noteiktā riepu spiediena prasības. Mīts, ka ziemā varat atļauties braukt ar nedaudz zemāku spiedienu riepās, neiztur kritiku un var beigties ar pretēju efektu brīdī, kad uz auksta, sausa asfalta būs jāveic kāds nestandarta manevrs, lai izvairītos no bīstamas situācijas.
Diez vai pazeminātā spiediena riepa būs spējīga atbildīgi izpildīt uz to liktās cerības.
Krasas gaisa temperatūras pazemināšanās gadījumā (piem. no -2 uz -20) jāveic riepu spiediena kontroli, jo aukstumā gaiss saraujas un spiediens, visticamāk, būs izmainījies.